Het Knaagdieren Forum


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Het Knaagdieren Forum
Het Knaagdieren Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Grootte kooi gerbils

3 plaatsers

Ga naar beneden

Grootte kooi gerbils Empty Grootte kooi gerbils

Bericht van Iris za aug 13, 2011 6:51 pm

Hallo allemaal!
Ik ben van plan 2 gerbils aan te schaffen. Ik heb er laatst een paar in de dierenwinkel gezien en was gelijk verkocht. Thuis heb ik gelijk informatie opgezocht en in de bieb boeken gehaald. Ze lijken me super! Erg blij
Nu heb ik een gerbilarium gezien van 60x30x40 cm (lxbxh). Ook zit er een plateautje in. Is dit groot genoeg voor twee gerbils??

Alvast bedankt!

Iris

Aantal berichten : 6
Persoonlijke Tekst : Hallo! Ik ben Iris en ik hou van gerbils!


Land : Nederland
Registration date : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootte kooi gerbils Empty Re: Grootte kooi gerbils

Bericht van Iris.. di aug 14, 2012 5:39 pm

Hallo,

Je moet geen gerbils in een dierenwinkel kopen. Dierenwinkels verkopen dieren alleen maar voor het geld, ze kijken niet naar de gezondheid en inteelt en dergelijke.
Kijk eens naar gerbilfokkers bij je in de buurt, deze mensen kijken wel naar de gezondheid van de diertjes.

Verder vind ik de omvang van het gerbilarium best klein. Ik zou een grotere nemen, zodat de gerbils de ruimte hebben om lekker gek te doen. In een grotere ruimte voelen ze zich vast veel beter!

Succes!
Iris..
Iris..

Aantal berichten : 1
Land : Nederland
Registration date : 14-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootte kooi gerbils Empty Re: Grootte kooi gerbils

Bericht van Nonsy's Chins za aug 18, 2012 10:50 am

de minimale maat voor gebils, ligt dacht ik indd rond de 60x 30 a 40cm.. maar groter is natuurlijk altijd beter..
Zeker de dieren niet in een dierenwinkel kopen, maar gewoon bij een hobbyfokker. Dieren in een dierenwinkel, komen vaak uit de broodfok, die dieren zijn niet op gezondheid of karakter gefokt.

Ik zelf had mijn gerbils in een meter aquarium, met een dikke laag zaagsel en veel speeltjes en potjes etc..

Nonsy's Chins

Aantal berichten : 1
Persoonlijke Tekst : Dieren zijn mijn passie.. We leven samen met 2 honden, 2 katten, 2 kleine egeltenrecs, nog 1 oud fretje, gifkikkers, aqua's, koivijver en een tiental chinchilla's..
Land : Nederland
Registration date : 13-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootte kooi gerbils Empty Re: Grootte kooi gerbils

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum