Het Knaagdieren Forum


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Het Knaagdieren Forum
Het Knaagdieren Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rambo de verwaarloosde hamster (geen schokkende foto's o.i.d.)

3 plaatsers

Ga naar beneden

Rambo de verwaarloosde hamster (geen schokkende foto's o.i.d.) Empty Rambo de verwaarloosde hamster (geen schokkende foto's o.i.d.)

Bericht van juuth zo apr 04, 2010 7:30 pm

Ik heb in maart op marktplaats gekeken,
ik had al een nest rusjes, plus de ouders maar wilde iets nieuws, een Syrische Hamster dus..
Al snel kwam ik op een advertentie met de uitleg dat de hamster met 2 kooien + toebehoren
"wegens omstandigheden" weg moest. Er stonden geen foto's bij van de hamster noch de kooien + toebehoren.

Omdat ik nieuwschierig was, heb ik de vrouw gemaild, maar ze kon geen foto's maken want de camera was "stuk". De vrouw woonde in Groningen en wou de hamster zo spoedig mogelijk komen halen..

Dus ik een afspraak gemaakt, en mijn vriend wou wel meerijden, om de hamster op te halen met de kooien etc.
Wij komen bij de vrouw, en gingen gelijk bij de hamster kijken, op 1e gezicht zag het er best goed uit voor een marktplaats hamster.. Maar al gauw kwam de hamster het huisje uit, en de hele vacht was plukkerijg, plakkerig en kale plekjes..
Ik heb verder geen moment nagedacht, heb de vrouw het geld gegeven en alles meegenomen,
na natuurlijk de hamster overgezet te hebben ion het schone vervoersbakje.

Eenmaal thuis wou ik de hokken schoonmaken, en dan kom je op de ergste dingen te stuiteren...

- houten huisje was rot, beschimmeld en helemaal nat. No
- nestmateriaal was 1 en al schimmel en vochtig..
- hamster had maximaal een halve centimeter grote beukensnippers, die ook vochtig waren..
- de hoekjes waren helemaal beschimmeld door de urine en uitwerpselen..... pale pale
- de hamster was schuw, bang maar wel heel erg lief I love you
- de vacht was plukkerig, plakkerig en kale plekjes..

Dus heb hem nadat men vriend weg is gegaan in een laagje van 1 cm water gezet (lauw water) zodat hij lekker kon badderen, en hij vond het heerlijk!!!! Daarna gelijk drooggewreven natuurlijk, zodat hij geen kou zou vatten of iets dergelijks.. En het vachtje was weer lekker schoon en niet meer plakkerig What a Face
Toen heb ik een paar foto's gemaakt..

Rambo de verwaarloosde hamster (geen schokkende foto's o.i.d.) DSCF1391

Zo zat hij lekker in zijn nieuwe schone hokje te snuffelen Wink

2 weken later (en een parasierenkuurtje later..)
was zin vacht weer mooi glad en glanzend..
alleen de kale plekjes blijven na een maand nog steeds aanhouden,
dus het is zoiezo wel een oud beestje..

Hij mag nu lekker genieten van zijn oude dag, met lekker veel aandacht, liefde en heeeeel veel doppinda's en lekkere groente.. En natuurlijk een lekker schoon hok Erg blij
Hij is sociaal helemaal opgebloeit, en iedereen kan hem nu rustig oppakken en knuffelen,
en het is een enorme goedzak I love you sunny

Een laatste foto:

Rambo de verwaarloosde hamster (geen schokkende foto's o.i.d.) DSCF1392
De lieve goedzak sunny I love you

juuth

Aantal berichten : 9
Persoonlijke Tekst : Ik heb op het moment 3 hamsters. Dit zijn Yadiel (Rus man Pearl Blauw), Yue (Rus vrouw zwart) en Rambo (Syr man, zwart DS).
Land : Nederland
Registration date : 04-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rambo de verwaarloosde hamster (geen schokkende foto's o.i.d.) Empty Re: Rambo de verwaarloosde hamster (geen schokkende foto's o.i.d.)

Bericht van Admin wo apr 07, 2010 6:45 pm

Wat een schatje!
Echt helemaal geweldig dat je dit hebt gedaan. En die parasietenkuur enzo. Omg, wat erg! Vandaar dat de camera 'stuk' was. Dat huisje! Dat mensen dat soort dingen doen zeg... Ik vind het echt helemaal top van je dat je hem mee hebt genomen. Hij ziet er echt heel mooi uit! Prachthamstertje.
Ik weet zeker dat ie bij jou alle aandacht krijgt die hij verdient blij
Admin
Admin

Aantal berichten : 587
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam
Persoonlijke Tekst : Hallo ik ben Chloé. Ik heb dit forum gemaakt en ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden. Ik heb op dit moment twee hamsters in huis, Vitany en Maxje.

Als je vragen hebt mag je die gerust stellen en ik beantwoord ze graag!
Land : Nederland
Registration date : 13-08-08

http://www.knaagdierenforum.net

Terug naar boven Ga naar beneden

Rambo de verwaarloosde hamster (geen schokkende foto's o.i.d.) Empty Re: Rambo de verwaarloosde hamster (geen schokkende foto's o.i.d.)

Bericht van juuth wo apr 07, 2010 9:16 pm

Ik heb hem inmiddels 4 weekjes (dacht ik..) en hij is helemaal opgeknapt,
vorige week is hij weer (gratis) naar de dierenarts geweest, best handig als je een dierenarts hebt lopen op school..
en hij is 100% parasieten vrij.. Erg blij
dus handen wassen enzo nadatk bij hem ben geweest is niet meer nodig.. (doe het nog wel als voorzorg maar ach :P )

Oo is hij inmiddels handtam en is dol op aandaht,
hoewel hij nog steeds niet wil dat ik hem met mijn handen uit het hok haal,
dus dit doe ik voorlopig nog even met een plastic buis die ook altijd in zijn hok ligt..
Ook mijn vriend en mijn moeder accepteerd hij nu als ze hem aaien/overnemen.. Zlang ik er maar wel bij ben dan, hahaha Erg blij

Het is een behoorlijk lief, mar ook schijterig opaatje van (naar schatting) 2 tot 2,5 jaar oud...
De kale plekjes blijven dus ook wel zitten, maar hij is weer kerngezond en volgens de dierenarts kan hij nog 6 tot 12 maanden blijven Erg blij
Hij mag dus het laatste halve tot hele jaartje bij mij dorbrengen Erg blij

juuth

Aantal berichten : 9
Persoonlijke Tekst : Ik heb op het moment 3 hamsters. Dit zijn Yadiel (Rus man Pearl Blauw), Yue (Rus vrouw zwart) en Rambo (Syr man, zwart DS).
Land : Nederland
Registration date : 04-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rambo de verwaarloosde hamster (geen schokkende foto's o.i.d.) Empty Re: Rambo de verwaarloosde hamster (geen schokkende foto's o.i.d.)

Bericht van xmandytjuhx za apr 10, 2010 11:55 pm

Ohh wat een droppie!! En super dat je hem hebt opgehaald!
Zulke mensen zouden ze moeten verbieden om nog huisdieren te nemen:(
En eigenlijk vind ik het nog raar ook dat je hebt moeten betalen... laat ze blij zijn dat hij t nu goed krijgt!

xmandytjuhx

Aantal berichten : 49
Leeftijd : 31
Persoonlijke Tekst : Ik ben Mandy en ben de trotse eigenaar van 9 konijnen en 4 cavia's =D
Land : Nederland
Registration date : 26-10-08

http://MandyB.webklik.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Rambo de verwaarloosde hamster (geen schokkende foto's o.i.d.) Empty Re: Rambo de verwaarloosde hamster (geen schokkende foto's o.i.d.)

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum