Het Knaagdieren Forum


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Het Knaagdieren Forum
Het Knaagdieren Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dolle cavia - hulp gevraagt!

+3
Admin
Eline
Nixly
7 plaatsers

Ga naar beneden

Dolle cavia - hulp gevraagt! Empty Dolle cavia - hulp gevraagt!

Bericht van Nixly wo dec 23, 2009 1:59 pm

mijn cavia, Savanno, (een beertje - mannetje dus) is nogal agressief, wat ik ook probeer.
Ik kocht hem als gezelfschap voor mijn 1ste cavia, Bello (ook een beertje)
hij komt wel van de markt (savanno, bello niet) maar is gezond, eet (nu) goed.

vanaf het begin was hij eigenlijk agressief. hij dreeg met bijten, (door dat typische klappertanded geluid weet k dat)
ik hoopte dat hij zou kalmeren, wat niet het geval is. tegenover mij is hij iets kalmer (net zolang ik niet aan hem kom)

zou het iets te maken heeben met dat ik hem (gewongen) bijna moest uithongeren? zie je, hij weigerde zijn vitamine C brokken op te eten, dus liet ik alleen nog maar vitamine C brokken in zijn bak liggen, en kreeg hij minder groensel. nu eet hij vitamine C brokken en kan ik hem alles terug geven, maar hij kan Bello niet uitstaan.

Bello mag hem, hij gaat met die typische knorrende "Ik vind je lief" geluidjes op hem af, en probeer vrienden te worden. Savanno blijft klappertanden, en beet onlangs een groot stuk uit Bello's vacht. (Bello is ruwharig-hij raakt niet aan z'n huid)

Zou het helpen als ik Savanno liet castreren? heeft iemand hier ervaring mee? als er geen manier is om savanno te laten kalmeren, moet hij weg naar een goede thuis - lieft in ruil voor een vriendelijk caviavriend voor bello.

Nixly

Aantal berichten : 28
Leeftijd : 34
Persoonlijke Tekst : Hey, Ik ben een grote dierenliefhebber (Zeg maar Nadja), en heb een (groot) konijn, hunny bunny, springende cavia Bello, muisje Achilles, Duifje en haar 10 kindjes, en 2 Afrikaanse Mini-muizen, Vera en Lubov. verder heb k nog een cavia, Savanno. Dan zijn er nog de 2 hondjes, Vlekkie en Sammy.
Ik ben dol op ze, maar ook op allerlei andere dieren, zoals paarden, naaktdieren, katten, reptielen, amfibien, wandelende takken, ... (geen spinnen!)

Land : Belgie
Registration date : 23-12-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Dolle cavia - hulp gevraagt! Empty Re: Dolle cavia - hulp gevraagt!

Bericht van Eline wo dec 23, 2009 5:54 pm

Misschien is het een idee om Savanno bij Bello weg te hallen.
Als Savanno zo blijft door gaan tegen Bello heb je kans dat het fout gaat.

Als je Savanno bij hem weg haalt zou ik hem eerst tam maken.
Dan later op neutraal terein weer proberen ze samen neer te zetten.
Kan je kijken of het goed gaat.
Als het goed gaat kunnen ze weer samen in 1 hok. Erg blij

Ik heb eigelijk geen verstand van Cavia's dus kan er ook helemaal naast zitten maar zo doe je het meestal met hamsters.
Eline
Eline

Aantal berichten : 166
Leeftijd : 28
Woonplaats : Woudenberg
Persoonlijke Tekst : Hoi! blij
Ik ben Eline.
Ik heb 2 lieve konijntjes en 1 liefe hamstertje.
Witje en Dotje.
En Coco.
Land : Nederland
Registration date : 16-08-09

http://xCoco.punt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Dolle cavia - hulp gevraagt! Empty Re: Dolle cavia - hulp gevraagt!

Bericht van Admin vr dec 25, 2009 3:08 pm

Ja. Ik zou eerst maar proberen wat Eline zegt. En dan hopen dat Bello niet te lang alleen hoeft te zitten.
Admin
Admin

Aantal berichten : 587
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam
Persoonlijke Tekst : Hallo ik ben Chloé. Ik heb dit forum gemaakt en ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden. Ik heb op dit moment twee hamsters in huis, Vitany en Maxje.

Als je vragen hebt mag je die gerust stellen en ik beantwoord ze graag!
Land : Nederland
Registration date : 13-08-08

http://www.knaagdierenforum.net

Terug naar boven Ga naar beneden

Dolle cavia - hulp gevraagt! Empty Re: Dolle cavia - hulp gevraagt!

Bericht van Nixly wo dec 30, 2009 9:13 pm

Bello zit samen met mijn konijn, Bunny. Ik ben ondertussen bezig bello en Savanno tam te maken (Bello is angstig als je hem wilt oppakken, eenmaal je hem vast hebt, geen enkel probleem meer)

Ik heb wat vooruitgang geboekt met Savanno... hij neemt al eten aan uit mijn hand, maar wil nog steeds niet aangeraakt worden.

Nixly

Aantal berichten : 28
Leeftijd : 34
Persoonlijke Tekst : Hey, Ik ben een grote dierenliefhebber (Zeg maar Nadja), en heb een (groot) konijn, hunny bunny, springende cavia Bello, muisje Achilles, Duifje en haar 10 kindjes, en 2 Afrikaanse Mini-muizen, Vera en Lubov. verder heb k nog een cavia, Savanno. Dan zijn er nog de 2 hondjes, Vlekkie en Sammy.
Ik ben dol op ze, maar ook op allerlei andere dieren, zoals paarden, naaktdieren, katten, reptielen, amfibien, wandelende takken, ... (geen spinnen!)

Land : Belgie
Registration date : 23-12-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Dolle cavia - hulp gevraagt! Empty Re: Dolle cavia - hulp gevraagt!

Bericht van Admin vr jan 01, 2010 11:26 pm

Ik zou het langzaam aan proberen. Echt langzaam bedoel ik. Hij moet je weer leren vertrouwen. Geef hem veel lekkers. Dan ziet ie je hopelijk binnenkort als het lieve dametje wat lekkers komt brengen en niks kwaad doet.
Admin
Admin

Aantal berichten : 587
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam
Persoonlijke Tekst : Hallo ik ben Chloé. Ik heb dit forum gemaakt en ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden. Ik heb op dit moment twee hamsters in huis, Vitany en Maxje.

Als je vragen hebt mag je die gerust stellen en ik beantwoord ze graag!
Land : Nederland
Registration date : 13-08-08

http://www.knaagdierenforum.net

Terug naar boven Ga naar beneden

Dolle cavia - hulp gevraagt! Empty Re: Dolle cavia - hulp gevraagt!

Bericht van Nixly ma jan 04, 2010 3:43 pm

wat moet ik met die wildebras aanvangen? zijn kooi verschonen is een hel. hij BIJT naar mij! hij moest 2 weken gelden al ververst zijn, maar goed, nu zit hij weer proper. hij kalmeerde toen zijn zag dat zijn kooi proper was en hij terug defig kon eten.

Nu zit hij vanop afstand ruzie te zoeken met Bello. zou ik hem in een andere kamer moeten plaatsen?

Nixly

Aantal berichten : 28
Leeftijd : 34
Persoonlijke Tekst : Hey, Ik ben een grote dierenliefhebber (Zeg maar Nadja), en heb een (groot) konijn, hunny bunny, springende cavia Bello, muisje Achilles, Duifje en haar 10 kindjes, en 2 Afrikaanse Mini-muizen, Vera en Lubov. verder heb k nog een cavia, Savanno. Dan zijn er nog de 2 hondjes, Vlekkie en Sammy.
Ik ben dol op ze, maar ook op allerlei andere dieren, zoals paarden, naaktdieren, katten, reptielen, amfibien, wandelende takken, ... (geen spinnen!)

Land : Belgie
Registration date : 23-12-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Dolle cavia - hulp gevraagt! Empty Re: Dolle cavia - hulp gevraagt!

Bericht van Admin ma jan 04, 2010 6:51 pm

Ik zou het wel doen. Wat ernstig. Voor het verschonen hou je gewoon een bak voor z'n neus waar hij in kan springen/lopen/hupsen. xD
Dan bijt hij je niet en je hebt hem in de val.
Admin
Admin

Aantal berichten : 587
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam
Persoonlijke Tekst : Hallo ik ben Chloé. Ik heb dit forum gemaakt en ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden. Ik heb op dit moment twee hamsters in huis, Vitany en Maxje.

Als je vragen hebt mag je die gerust stellen en ik beantwoord ze graag!
Land : Nederland
Registration date : 13-08-08

http://www.knaagdierenforum.net

Terug naar boven Ga naar beneden

Dolle cavia - hulp gevraagt! Empty Re: Dolle cavia - hulp gevraagt!

Bericht van animal freak wo feb 10, 2010 1:13 pm

Als een cavia je bijt, is dit een vorm van dominatie.
Wat je bij honden ook hebt.
De cavia staat voor zijn gevoel nu boven jou, aangezien je zijn gedrag tolereerd... Als je niet begind met licht straffen, dan komt het zowiezo niet goed. Een cavia alleen gaat vaak prima. En apart houden is geen enkel probleem als je er genoeg aandacht aan besteed. GEEEEEEEN schuilplaatsen in het hok. Geen huisjes geen stro wel een plukje hooi maar Zo weinig dat hij niet kan schuilen. De cavia ook niet van boven hanteren aangezien een cavia een prooidier is en van boven zich aangevallen voelt.
animal freak
animal freak

Aantal berichten : 173
Woonplaats : Erm (Naast EMMEN)
Persoonlijke Tekst : Wij zijn een goede knaagdierfokkerij in drenthe.
We hebben ratjes, hamsters, gerbils en muizen.
Ze krijgen allemaal hun aandacht...
Ook krijgen ze altijd Versvlees, Wormen, Krekels e.d.

Buitenom onze knaagdierfokkerij heb ik nog een rat Binky.
Deze vent is mijn alles, en stoeit zelfs met onze engelse bulldoggen.
Loopt los buiten, en loopt niet weg.

Wij zijn geen fokkerij die het zelfde is als de meeste,
Wij zijn wél goed voor onze knagers...

Land : Nederland
Registration date : 17-08-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Dolle cavia - hulp gevraagt! Empty Re: Dolle cavia - hulp gevraagt!

Bericht van juuth wo apr 07, 2010 9:22 pm

Een cavia vertoond inderdaad op sommige vlakken hetzelfde gedrag als honden,
daarom moet je ze bij dit soort dingen ook kunnen straffen..

Verder kan het zijn dat hij een trauma heeft gehad bij jou thuis, of al voordat jij hem kocht..
In dit geval kan je proberen om 1 nacht te slapen met een doek/washandje of iets dergelijks, zodat jou geur er aan komt,
Deze doek leg je na de nacht in zijn hok, zodat hij went aan jou geur, op deze manier kan hij jou geur herkennen en bestaat de kans dat hij toch rustiger word..
Daarna probeer je hem aan het eind van de dag even op te pakken/te voeren van je hand..

En zoals anderen ook al zeiden is het beter om Bello bij hem/haar weg te halen, of andersom, niet alle cavia's houden van gezelschap, en er zijn zelfs cavia's die alle cavia's van het zefde geslacht afmaken...

juuth

Aantal berichten : 9
Persoonlijke Tekst : Ik heb op het moment 3 hamsters. Dit zijn Yadiel (Rus man Pearl Blauw), Yue (Rus vrouw zwart) en Rambo (Syr man, zwart DS).
Land : Nederland
Registration date : 04-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dolle cavia - hulp gevraagt! Empty Re: Dolle cavia - hulp gevraagt!

Bericht van xmandytjuhx zo apr 11, 2010 12:05 am

Ik was ooit in het bezit van 12 cavia's allemaal koppeltjes.. en ik ben persoonlijk van mening dat een koppeltje gecastreerde beer + zeugje het beste is! Beren gaan wel goed samen maar dan moeten ze echt van jongs af aan samen zitten... in de meeste gevallen

xmandytjuhx

Aantal berichten : 49
Leeftijd : 31
Persoonlijke Tekst : Ik ben Mandy en ben de trotse eigenaar van 9 konijnen en 4 cavia's =D
Land : Nederland
Registration date : 26-10-08

http://MandyB.webklik.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Dolle cavia - hulp gevraagt! Empty Re: Dolle cavia - hulp gevraagt!

Bericht van XFlappiex zo apr 18, 2010 3:55 pm

geen twee mannetjes bijelkaar dat is vechten.

XFlappiex

Aantal berichten : 4
Leeftijd : 26
Persoonlijke Tekst : Ik heb een konijn genaamd flappie
Land : Nederland
Registration date : 07-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dolle cavia - hulp gevraagt! Empty Re: Dolle cavia - hulp gevraagt!

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum