Het Knaagdieren Forum


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Het Knaagdieren Forum
Het Knaagdieren Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een paar tips voor het tam maken van je knaagdier

4 plaatsers

Ga naar beneden

Een paar tips voor het tam maken van je knaagdier Empty Een paar tips voor het tam maken van je knaagdier

Bericht van Admin di jan 20, 2009 9:55 pm

Als je net een nieuw diertje hebt gekocht is ie natuurlijk nog lang niet helemaal tam. Dus vraag je je af hoe je dit gaat aanpakken. Hier een paar tips om je diertje snel tam te krijgen.
Je diertje zal nu wel erg bang zijn en als je hem/haar probeert op te pakken zal het diertje proberen te vluchten. Dat is hartstikke normaal. Laat hem/haar daarom eerst een paar dagen aan zijn kooi wennen. Begin dan pas met het tam maken. Heb je dat gedaan? Hier komen de tips:
Pak een snoepje en houd het een tijdje in je hand. Leg het daarna in de kooi. Je diertje zal ruiken dat het van jou komt en raakt zo gewend aan je geur. Als dit na een paar keer goed werkt gaan we naar de volgende stap. Pak nu een snoepje en probeer het aan je diertje te geven. Houd het voor z'n neus zodat ie het ziet en ruikt. Neemt ie het aan? Bravo! Je diertje begint steeds meer vertrouwen in je te krijgen. Neemt ie het niet aan? Dan heeft je diertje gewoon wat meer tijd nodig om te wennen en moet je gewoon door gaan met de vorige stap. Laat het beestje wel rustig wennen, doe alles niet in een dag! Oke! Op naar de volgende stap. Leg een snoepje op je hand en leg je hand in de kooi. Het is logisch dat je bang bent dat je diertje je bijt maar als je niks doet zal je diertje ook nooit tam zijn he? Komt ie het pakken? Goedzo je komt steeds verder! Maar... Denk nu niet dat ie tam is he? Probeer je hand ietsjes te bewegen of probeer je diertje te aaien. Als die werkt kun je proberen het diertje uit de kooi te krijgen. Door dus je hand uit de kooi te halen(met het diertje erop). Maar blijf de vorige stap telkens weer herhalen.
Ook deze stap moet je heel vaak herhalen.
Let op: Ga dit niet allemaal in 1 dag doen! Geef je diertje de tijd om de wennen aan jou en z'n omgeving en geef hem ook veel rust. Elke dag een beetje oefenen met het tam maken. Mochten er nog vragen zijn dan kun je die hier stellen!

TIP:
Zorg voor de eerste weken dat er geen schuilplaats in de buurt is.
Zo gaan ze bij jou schuilen en voelen ze zich veilig bij jou.
^Met dank aan animalfreak(Deborah)Wink

Groetjes, Admin


Laatst aangepast door Admin op di okt 27, 2009 6:56 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Admin
Admin

Aantal berichten : 587
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam
Persoonlijke Tekst : Hallo ik ben Chloé. Ik heb dit forum gemaakt en ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden. Ik heb op dit moment twee hamsters in huis, Vitany en Maxje.

Als je vragen hebt mag je die gerust stellen en ik beantwoord ze graag!
Land : Nederland
Registration date : 13-08-08

http://www.knaagdierenforum.net

Terug naar boven Ga naar beneden

Een paar tips voor het tam maken van je knaagdier Empty Re: Een paar tips voor het tam maken van je knaagdier

Bericht van pindakaas99 do jan 22, 2009 1:13 am

op die manier ben ik ook mijn best wel schuwe ratjes aan het tam maken Erg blij gaat al goed ze eten al uit me hand morgen ga ik een stap verder
je moet alleen veel gedult hebben :( en dat is soms lastig en natuurlijk ook niet bang zijn voor een beet want het blijven knaagdieren

groetjes linda
pindakaas99
pindakaas99

Aantal berichten : 202
Leeftijd : 37
Woonplaats : ooltgensplaat
Persoonlijke Tekst : dochter geboren op 12-31-2009
i love my 2 schatten 4 ever

panda de panda hamster
Land : Nederland
Registration date : 14-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Een paar tips voor het tam maken van je knaagdier Empty Re: Een paar tips voor het tam maken van je knaagdier

Bericht van animal freak ma aug 17, 2009 9:31 pm

*tip*

Zorg voor de eerste week.
Dat er geen schuilplaats is.
Zo gaan ze bij jou schuilen.
En voelen ze zich veilig bij jou.
animal freak
animal freak

Aantal berichten : 173
Woonplaats : Erm (Naast EMMEN)
Persoonlijke Tekst : Wij zijn een goede knaagdierfokkerij in drenthe.
We hebben ratjes, hamsters, gerbils en muizen.
Ze krijgen allemaal hun aandacht...
Ook krijgen ze altijd Versvlees, Wormen, Krekels e.d.

Buitenom onze knaagdierfokkerij heb ik nog een rat Binky.
Deze vent is mijn alles, en stoeit zelfs met onze engelse bulldoggen.
Loopt los buiten, en loopt niet weg.

Wij zijn geen fokkerij die het zelfde is als de meeste,
Wij zijn wél goed voor onze knagers...

Land : Nederland
Registration date : 17-08-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Een paar tips voor het tam maken van je knaagdier Empty Mijn probleem , en mijn hamstertje.

Bericht van hamstertje<3lucie zo aug 28, 2011 4:26 pm

Hey , ik ben Lucie en ik heb een dwerghamstertje Bouly.
Ik heb hem al toch wel een dikke maand.
Ik wil hem tam maken maar ik heb al bijna alles geprobeert Crying or Very sad ,
hem snoepjes geven met mijn hand , een zakdoek 10 minuten in mijn hand gelegd en dan in de kooi gezet , en nog veel andere dingens.
Helemaal in het begin was hij niet zo bang en toen kwam hij telkens op mijn hand en dan had ik hem uit de kooi gehaald en vastgepakt en toen ik hem weer terug wou zetten sprong hij op mijn bed en dan op de grond en ik had hem bijna niet meer te pakken maar toch gelukkig wel.
Sindsdien ben ik zo bang dat hij weg zou springen van mijn hand of zo. En als ik hem een keer te pakken heb dat ik hem maar alleen in zijn kooi durf vast te houden. Ik vind hem zo klein dat ik het niet durf. Ik ben echt bang dat hij verloren is of ergens onder kruipt of zo. En telkens wanneer ik hem probeer te pakken loopt hij weg. Hij is echt super bang en ik weet echt niet wat ik moet doen Neutral blozen Ik hoop dat jullie goede tips hebben voor mij en mijn hamstertje . Groetjes Lucie I love you

hamstertje<3lucie

Aantal berichten : 3
Woonplaats : Los Angeles
Persoonlijke Tekst : Hey , ik ben Lucie en mijn hamstertje heet Bouly.
Land : Belgie
Registration date : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een paar tips voor het tam maken van je knaagdier Empty Re: Een paar tips voor het tam maken van je knaagdier

Bericht van hamstertje<3lucie di aug 30, 2011 11:38 am

Heeft niemand tips voor mij ? :/

hamstertje<3lucie

Aantal berichten : 3
Woonplaats : Los Angeles
Persoonlijke Tekst : Hey , ik ben Lucie en mijn hamstertje heet Bouly.
Land : Belgie
Registration date : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een paar tips voor het tam maken van je knaagdier Empty Re: Een paar tips voor het tam maken van je knaagdier

Bericht van hamstertje<3lucie di aug 30, 2011 9:46 pm

bedankt --'
:/

hamstertje<3lucie

Aantal berichten : 3
Woonplaats : Los Angeles
Persoonlijke Tekst : Hey , ik ben Lucie en mijn hamstertje heet Bouly.
Land : Belgie
Registration date : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een paar tips voor het tam maken van je knaagdier Empty Re: Een paar tips voor het tam maken van je knaagdier

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum