Het Knaagdieren Forum


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Het Knaagdieren Forum
Het Knaagdieren Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat past bij mij?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Wat past bij mij? Empty Wat past bij mij?

Bericht van Tikazia zo sep 19, 2010 6:25 pm

Hallo,

Ik had al een soortgelijk bericht geplaatst bij de Welkomstberichten maar volgens mij hoort dit eigenlijk hier thuis.
Ik heb een aantal jaren vissen gehad, maar dat bleek geen succes; je kan er alleen maar naar kijken, voeren en schoonmaken.
Ik wil echt een dier waarmee ik kan knuffelen en spelen enzo, bij verschillende dieren (honden, konijnen, vogels) kan ik uren zitten knuffelen/spelen.
Ik wil wel een klein diertje, het liefst op mijn eigen slaapkamer.
Ik zit te denken aan een dwerghamster.

Ik ben, als ik thuis ben, vaak op mijn kamer. Ik heb wel vaak mijn radio aan, maar die kan natuurlijk uit als dat beter is voor de hamsters, geen problemen mee!
In de zomer heb ik wisselend mijn slaapkamer raam op een kiertje staan of dicht, en als het echt warm weer is (boven de 22 graden) gaat mijn raam verder open. Wanneer het echt kouder word ( onder de 15 graden zeker) gaat de verwarming aan.
De kooi zou op een kast komen te staan met zo'n anderhalve meter hoogte over, zo'n 80 cm lengte, bijna 30 cm breedte. Is dat ruim genoeg?
Ik zou het diertje het liefst alleen houden of met 2 in een kooi/hokje.
Hij zal regelmatig op mijn kamer los kunnen lopen, eventueel in een ren, ik heb al verschillende dingen over een loopbal gelezen en dat lijkt me geen goed idee.

Heb je 's nachts veel overlast van je dier als hij gaat 'hamsteren'? Als je slaapt, heb je daar dan veel last van? Ik ben wel wat geluid gewend van mijn aquarium, die pomp zoemde ook de hele tijd, maar dit is natuurlijk wel anders.

Zou ik een hamster kunnen houden of is het niet geschikt?

Alvast bedankt!

Groetjes Sanne

Tikazia

Aantal berichten : 2
Persoonlijke Tekst : Hoi,

Ik ben Sanne, ik ben 16 jaar.
Ik hou erg van dieren, ik heb ong. 5 jaar tropische zoetwatervissen gehad, maar daar kun je niks anders mee dan voeren, schoonmaken en bekijken. Ik zou graag een knaagdiertje willen waarmee ik ook kan spelen, aaien enzo.

Heb je vragen; stuur maar een berichtje! Wink
Land : Nederland
Registration date : 19-09-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat past bij mij? Empty Re: Wat past bij mij?

Bericht van Admin do okt 14, 2010 10:26 pm

Ik denk dat een dwerghamster wel leuk zou zijn!
Ik zelf vind syrische hamsters (of goudhamsters) knuffelbaarder. Ze zijn groter en willen ook vaak meer aandacht. Je kunt ze beter vasthouden en ze zijn minder gevoelig.

De kooi is groot genoeg! Het diertje zou het er heel leuk vinden!

Verder, of ze lawaai maken hangt van de hamster af. Mijn hamster maakt altijd grote nesten acher haar rad waardoor het soms wat lawaaierig is. Ze vind nesten bouwen heel leuk en houd niet van huisjes dus laat ik het maar zo.

Admin
Admin

Aantal berichten : 587
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam
Persoonlijke Tekst : Hallo ik ben Chloé. Ik heb dit forum gemaakt en ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden. Ik heb op dit moment twee hamsters in huis, Vitany en Maxje.

Als je vragen hebt mag je die gerust stellen en ik beantwoord ze graag!
Land : Nederland
Registration date : 13-08-08

http://www.knaagdierenforum.net

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum