Het Knaagdieren Forum


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Het Knaagdieren Forum
Het Knaagdieren Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hamster in konijnenkooi?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Hamster in konijnenkooi? Empty Hamster in konijnenkooi?

Bericht van Pets Passion di maa 09, 2010 3:12 pm

Hallo allemaal,

Voor hamsters zijn over het algemeen vrij kleine kooien te krijgen, eigenlijk is alles wat ik aan huisvesting voor knaagdieren kan krijgen veels te klein.

Ik ben op het moment aan het rondkijken voor een leuk chinees dwerghamstertje en ben dus ook aan het nadenken over zijn/haar huisvesting.
Nu heb ik een konijnenkooi staan (traliekooi met kunstof onderbak) en die is qua formaat natuurlijk veel beter voor een hamster. Kan ie lekker in bewegen enzo. Alleen is de ruimte tussen de tralies denk ik te groot.. ik had gelezen dat voor hamsters de tralies niet verder dan 1 cm van elkaar af zouden mogen staan.. Klopt dat?

Hebben jullie tips en trucs om zo'n kooi toch geschikt te maken voor een hamster?

Groetjes Karen

Pets Passion

Aantal berichten : 8
Persoonlijke Tekst : Ik ben me aan het orienteren op een knaagdier, waarschijnlijk ga ik binnenkort mijn gezin uitbreiden met een hamster, maar omdat ik dat wel goed wil doen wil ik hier graag nog even meelezen en wat meer leren over knaagdieren.
Land : Nederland
Registration date : 06-10-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Hamster in konijnenkooi? Empty Re: Hamster in konijnenkooi?

Bericht van Admin di maa 09, 2010 6:26 pm

Hoi!
Er zijn inderdaad bijna alleen maar mini kooien te koop. Veel te klein. Een konijnenkooi... Opzich zou een grote kooi voor een chineesje erg leuk zijn! Dan moet je er wel gaas over doen maar dan wordt het weer moeilijker om te klimmen. En zoals je misschien al ergens hebt gelezen zijn chineesjes hele goeie klimmers. En een dichte kooi voor een neesje is dus echt niet verstandig. Ik weet niet of je kinderen hebt ofzo? Want de Chinese dwerghamster is niet echt een tamme hamster. Ze zijn moeilijk/eigenlijk niet tam te maken. Ze zijn een stuk minder knuffelbaar en heeel snel! Ze houden van veel klimmogelijkheden en speeltjes in hun kooi. Wel heeeeeele leuke kijkhamsters! Ze houden heeel erg van chinchilla zand om in te rollen en bovendien is het ook heeel erg goed voor hun vacht! Wink
Maaaar dat was je vraag niet, haha. Ik weet niet of als je er gaas voor doet het nog wel een fijne klimkooi is. En ik ken iemand die een konijnenkooi in een muizenkooi had veranderd en die kooi is wel een beetje onoverzichtelijk geworden. En omdat je voor chineesjes al heel veel spulletjes en klimdingen en hangsels nodig hebt weet ik niet of je dan nog wel goed naar de koooi kunt kijken. En omdat chineesjes zo actief zijn met klimmen enzo kunnen ze denk ik makkelijker ontsnappen dan andere hamsters.
En ja, dat van die 1cm tussen de tralies klopt. Wink

Ik zou het persoonlijk niet doen maar als je je best doet kun je er denk ik wel een geschikte kooi van maken. Of het handig is weet ik niet...


Xxx
Admin
Admin

Aantal berichten : 587
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam
Persoonlijke Tekst : Hallo ik ben Chloé. Ik heb dit forum gemaakt en ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden. Ik heb op dit moment twee hamsters in huis, Vitany en Maxje.

Als je vragen hebt mag je die gerust stellen en ik beantwoord ze graag!
Land : Nederland
Registration date : 13-08-08

http://www.knaagdierenforum.net

Terug naar boven Ga naar beneden

Hamster in konijnenkooi? Empty Re: Hamster in konijnenkooi?

Bericht van *sandara* zo nov 07, 2010 12:13 pm

ja bij hamster mag inderdaad maar 1cm tussen de tralies zitten.
bij veel konijnen hokken zie je dat er 2 cm tussen zit maar hamsters
zijn heel lenig en kunnen zich heen dun maken dus ze zouden er
makkelijk uit ontsnappen. er zijn wel konijnen kooien waarvan er
maar 1cm tussen de tralies zit. maar ik heb bijvoorbeeld in het hok
nogsteeds een konijnen hok staan waar maar 1cm tussend e tralies zit
en die is ongeveer 1 m bij 40 cm en is ook wel 50 cm hoog alleen we
hebben er mee geprutst en nu is er niet heel veel meer van over helaas.
maar het is er dus wel. verder kun je natuurlijk ook een aquarium kopen.
hetsi groot maar geen mogelijkheid om te klimmen. maar daar heb ik
ook wel een oplossing voor wand er zijn genoeg speeltjes waarin ze
kunnen klimmen en je kunt ook zelf een klimwand maken.
maar je ziet ook wel eens dat mensen een grote vogelkooi gebruiken als
kooi voor hun kleine knager.

x

*sandara*

Aantal berichten : 20
Leeftijd : 27
Persoonlijke Tekst : ailoveyouu'(L)

naam: sandara
leeftijd: 14
heeft: 1 hamster & 4 konijnen
overleden: 2 katten

er zijn geen domme vragen dus stel ze maar(aa')

dikke tut


Land : Nederland
Registration date : 02-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hamster in konijnenkooi? Empty Re: Hamster in konijnenkooi?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum