Het Knaagdieren Forum


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Het Knaagdieren Forum
Het Knaagdieren Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gerbils in een groep houden?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Gerbils in een groep houden? Empty Gerbils in een groep houden?

Bericht van Clauuxx91 do dec 17, 2009 1:53 pm

hallo,

ik weet niet of me vraag in de goede topic staat?

maar ik had een vraag: ik wil heel graag gerbils, heb er 1 vroeger gehad na lang zeiken mocht ik er 1 bij kopen alleen me gerbil mocht de nieuwkomer niet dus bleef ie maar alleen.
me vriendin had toen die tijd ook gerbils gehad zei had er 3 in het begin later gingen er 2 dood (niet door vechten maar een ander dom foutje ze ging er op zitten perongelijk), en liet ze het vrouwtje wat over bleef paren met een man en hebben ze uiteindelijk stuk of 4 vrouwtjes gehouden.
en het ging allemaal goed.

maar nu hoor ik dus van fokkers en op forums dat je gerbils met z'n 2en moet houden en niet 3 of meer.
maar op site's lees ik dat het wel kan als je ze van begin af aan bij elkaar zet als ze jong zijn. en dat mannetjes bij elkaar minder dominant zijn dan vrouwtjes bij elkaar.
zelf zou ik er heel graag 3 willen omdat meer natuurlijk wel heel veel word. want ik weet niet zo goed wat de minimale maten voor 3 gerbils moet zijn.
maar een koppel vind ik iets minder omdat ik toch liever naar een groep kijk.

ik weet niet meer naar wie ik moet luisteren? want ik wil niet iets doms doen dat ik straks met 2 bakken zit.
site's schrijven soms wel is onzin, en forums en fokkers die hebben meer ervaring.
maar een vriendin van mij heeft ook ervaring, die ik met me eigen ogen heb gezien.

en dan had ik nog een klein vraagje ik kan geen fokker vinden in de buurt van haarlem.
(ik kan alleen er naartoe fietsen want trein lijk me geen optie)
en ik weet dat dierenwinkels slecht zijn.
en als ik toch naar een fokker ga dan moet ik een koppel nemen.

alvast bedankt

Clauuxx91

Aantal berichten : 2
Persoonlijke Tekst : Hoi ik ben Claudia,
ik vind het leuk om met dieren bezig te zijn en wil daarom ook een dierverzorgings opleiding doen.

ik heb 2 konijnen allebij tan-konijnen (voedsters), wil van het voorjaar een rex konijn (ram) om te koppelen omdat 5 dec. me dwergrex (ram) overleden is.

heb in me kamer een aquarium met tropische vissen.

en ik wil binnekort weer gerbils nemen heb ze in het verleden al een keer gehad.
Land : Nederland
Registration date : 17-12-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Gerbils in een groep houden? Empty Re: Gerbils in een groep houden?

Bericht van mel zo jan 17, 2010 9:33 pm

Ik heb zelf ook gerbils, ik had er in het begin 3, dat ging hartstikke goed.
Het waren 3 vrouwtjes. Helemaal geen problemen mee gehad.
Maar later werd er eentje ziek, dus die is gestorven. Nu heb ik er nog steeds 2 en ik heb ze al bijna een jaar.
Ze waren uit het zelfde nest, ik denk dat dat ook wel scheelt.

Je moet wel een kooi aanschaffen die ze niet gauw kapot kunnen knagen,
ik heb zelf een plastice, niet zo goed dus. De winkel waar ik hem kocht zei dat die
kooi binnen een dag kapot was gevreten, dus niet. Maar dat ligt waarschijnlijk ook aan de beestjes zelf.

Het zijn wel hele leuke beestjes, maar die van mij zijn wel een beetje druk, meer om naar te kijken dus.

Maar veel succes verder! Wink
mel
mel

Aantal berichten : 4
Leeftijd : 29
Woonplaats : Zuid-Holland
Persoonlijke Tekst : Ik ben Melanie, en ik hou gewoon heel erg van dieren. Wij hebben wel een aantal knaagdieren zoals konijnen en gerbils. Ik heb ook hamsters gehad. Ik wil heel graag weer een hamster. Ik vond deze site door een beetje op google te neuzen, dit leek me gewoon heel erg leuk om me te registreren!
Land : Nederland
Registration date : 17-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum