Het Knaagdieren Forum


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Het Knaagdieren Forum
Het Knaagdieren Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe plaats ik een foto en regels

Ga naar beneden

Hoe plaats ik een foto en regels Empty Hoe plaats ik een foto en regels

Bericht van Admin za okt 04, 2008 4:23 pm

Hallo!

Hier zal ik even uitleggen hoe je een foto of een plaatje op het forum kunt plaatsen en welke regels daarbij gelden.

Arrow Stap 1. Als eerste moet het plaatje in je bestanden zitten. Het is handig als je hem opslaat in "mijn afbeeldingen". Je kunt een eigen mapje maken voor al je foto's van je knaagdieren.
Arrow Stap 2.Dan ga je naar www.tinypic.com of www.photobucket.com en daar kun je je foto's uploaden.

Tinypic:
Je klikt op bladeren en dan selecteer je de foto die je wilt uploaden. Dan klik je op "NU UPLOADEN". Dan moet ie even laden. Als ie klaar is met laden krijg je verschillende codes. Je kopieert de tweede code en die plak je hier. Als je dan op "voorbeeld" klikt kun je zien of de code werkt. Als ie werkt krijg je dus het plaatje te zien.

Photobucket:
bij Photobucket moet je eerst een account hebben. Dan kun je foto's uploaden en verkleinen. Over verkleinen lees je straks meer. Als je een account op photobucket hebt gemaakt log je in. Vervolgens staat er: "Upload Images & Video". Dan klik je "Choose files". Dan krijg je een venster waar je de foto kunt kiezen die je wilt uploaden. Als je Ctrl ingedrukt houdt kun je er meerdere tegelijk uploaden. Als ie na een tijdje klaar is met laden krijg je de foto's te zien. Dan klik je op "Save and continue". Dan krijg je alle plaatjes te zien die je hebt geupload. Als je met je muis over een plaatje gaat krijg je er onder de codes te zien. Je kopieert de laatste code, de IMG code. Die code plak je hier. Als je dan op "voorbeeld" klikt kun je zien of de code werkt. Als ie werkt krijg je dus het plaatje te zien.

Let erop dat je foto's niet groter dan 640x640 pixels mogen zijn. Als je een grotere foto wilt plaatsen moet je een link naar de foto plaatsen in plaats van de foto zelf. Voor een link kopieer je zoals bij photobucket en tinypic de link. Die plak je hier. Maar dan moet je voor de link [ url ] zetten en achter de link [ /url ] zetten. Maar dan zonder die spaties ertussen. Dan heb je een link. Je kunt op voorbeeld klikken om te kijken of ie werkt.

Foto's verkleinen kan met paint of ieder ander programma. Als je wilt weten hoe groot een plaatje is, plaats je het plaatje hier op het forum, klik je met je rechtermuisknop op het plaatje en klikt dan op "Eigenschappen". Dan staat er "Grootte:" en daarachter staat hoeveel pixels.
Als je het nu nog niet snapt heb ik een lesje met heel veel plaatjes en duidelijke tekst. Klik hier voor het lesje PhotoBucket
Voor tinypic lijkt een apart lesje me niet nodig.

Hopelijk is het nu duidelijk!
Voor vragen kun je PMen naar de moderators of naar Admin.
Admin
Admin

Aantal berichten : 587
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam
Persoonlijke Tekst : Hallo ik ben Chloé. Ik heb dit forum gemaakt en ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden. Ik heb op dit moment twee hamsters in huis, Vitany en Maxje.

Als je vragen hebt mag je die gerust stellen en ik beantwoord ze graag!
Land : Nederland
Registration date : 13-08-08

http://www.knaagdierenforum.net

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum